Wycieczka dla dzieci i młodzieży do Ciężkowic 16.09.2023.

W piękny wrześniowy dzień, wyruszyliśmy pociągeim na wycieczkę do Ciężkowic, aby odkryć jedno z najbardziej niezwykłych miejsc w okolicy - Skalne Miasto, Stare Miasto wraz z kościołem Jezusa Miłosiernego, Małopolskie Centrum Edukacji Ekologicznej z interaktywną wystawą.

Rozpoczęliśmy od Skalnego Miasto. To naturalne skupisko skalnych formacji, które przypominają miasto zbudowane z kamieni. Już na samym początku wiedzieliśmy, że czeka nas niezapomniane doświadczenie.

Po dotarciu na miejsce udaliśmy wraz z przewodnikiem-animatorem się na pieszą wędrówkę po Skalnym Mieście. Trasa była dobrze oznakowana i oferowała przepiękne widoki na skalne formacje oraz okoliczne krajobrazy. Spacerując między skalami, czuliśmy się jak w innym świecie - jakbyśmy przenieśli się do magicznego labiryntu. Skalne Miasto zaskakiwało nas różnorodnością formacji skalnych.

Podczas wycieczki mieliśmy także okazję zobaczyć wyjątkowe fenomeny przyrody, takie jak tzw. "okna skalne", czyli naturalne otwory w skale, które tworzą niezwykłe formacje. Podziwialiśmy również panoramiczne widoki na okolicę, które rozciągały się z górnego punktu widokowego.

Podczas przerwy na odpoczynek mieliśmy okazję delektować się piknikiem na łonie natury. To było niezwykle relaksujące i odprężające doświadczenie, które pozwoliło nam na chwilę zatrzymać się i cieszyć się pięknem otaczającej przyrody.

Po zakończeniu wędrówki mieliśmy również okazję odwiedzić pobliskie muzeum przyrody, gdzie dowiedzieliśmy się więcej o historii i geologii Skalnego Miasta. Odkryliśmy fascynujące fakty i ciekawostki na temat tego unikalnego miejsca.

Cała wycieczka do Ciężkowic - była niezwykłym doświadczeniem. Przyroda okazała się niezwykle piękna i imponująca, a wędrówka między skalnymi formacjami była pełna niespodzianek i odkryć. To miejsce z pewnością pozostanie nam w pamięci na długo.

Oprócz tego wspaniałego miejsca nawiedziliśmy Parafię Pana Jezusa Miłosiernego i Św. Andrzeja Apostoła, aby pomodlić się wraz z całą grupą w intencji naszych rodzin.

Podsumowując, wycieczka do Ciężkowic - Skalnego Miasta była niezwykle inspirująca. Odkryliśmy piękno natury i poczuliśmy się jak podróżnicy w magicznym świecie skalnych formacji. To miejsce jest niezwykle wyjątkowe i z pewnością polecam je każdemu, kto pragnie doświadczyć przygody i zachwytu natury w najpiękniejszym wydaniu.